Omsorg och socialt stöd

Det ska vara bra för alla att bo i Sandviken.

En del behöver stöd och hjälp i vardagen.
 

Den här hjälpen kan du få

Handikappomsorg

Du som har en funktionsnedsättning och behöver stöd

kan få hjälp för att klara dig i vardagen.

Telefonnummer till receptionen, 026-24 19 40.

Individ- och familjeomsorg

Den del av Socialtjänsten som har ansvar för människor i

svåra situationer i livet.

Här finns sju olika enheter.

1. Barn- och familjeenheten 0-12 år
2. Ungdomsenheten 13-20 år
3. Sandvikens Familjecenter
4. Familjerättsenheten
5. Vuxenenheten
6. Ekonomienheten
7. Pangea - enheten för ensamkommande flyktingbarn.

Vi tänker i första hand på vad som är bäst för barnen.

Telefonnummer till receptionen 026-24 15 59.

Äldreomsorg

Här arbetar vi med

  • hemtjänst
  • äldreboenden
  • dagverksamhet

Personalen har goda kunskaper inom omsorg och vård.

Vill du komma i kontakt med äldreomsorgen ska du ringa

till kommunens växel telefon 026-24 00 00.

Hjälpmedel

Bokmärk / Dela

Mer läsning

Information ej skriven på lättläst
Sidan uppdaterad: 2011-12-22
Kontakta sidansvarig: Ingrid Palm
Sandvikens kommun, 811 80 SANDVIKEN, kommun@sandviken.se, 026-24 00 00