Många som flyttar hit säger att
det mesta är enkelt i Sandviken
och det är så vi vill att det ska vara.
Nästan varje år flyttar fler
till Sandviken än härifrån.
I kommunen bor 37 tusen människor.
I Sandviken vill vi att alla ska känna sig trygga
och att människor ska ha ett arbete.
Det ska finnas trevliga saker att göra på fritiden.
I Sandviken känner vi oss hemma.
För att bygga måste du ha ett bygglov.
Det tar minst 3 - 4 veckor att få ett bygglov.
Här kan du läsa vad du måste göra för att söka bygglov.
Information om bygglovsansökan, Pdf fil (pdf, 260 kB)
Sidan är inte skriven på Lättläst.
I kommunen finns lediga tomter i
Om du har frågor som till exempel handlar om
kan du hitta svaren här
Hem och fritid
Sidan är inte skriven på Lättläst
I kommunen sorterar vi sopor.
Vi har platser för återvinning i alla delar av kommunen.
Det är Gästrike Återvinnare som tar hand om våra sopor.
Här kan du läsa mera
Gästrike Återvinnare
